vasárnap, november 19, 2017
   
Betűméret

Keresés

Eladtam a lelkemet!

…avagy egy sikeres eladó titka

Bizonyára gondolkozott már azon, hogy boltjában, szervizében miként lehetne az eladások számát növelni. Több féle szempontnak meg kell felelnie egy eladónak, hisz nem elég maga csak a termék és az ár. Sokan hangoztatják, hogy csak az ár számít, semmi más. Ez az elmélet nem igazán helyén való, hisz ebben a cikkben ezt meg fogom cáfolni.

Az eladás művészete…

Hamarosan, Ön is azt mondhatja, hogy művészi szinten tud eladni.

Első fontos dolog az eladásban, hogy a vásárló megtaláljon minket, ami általában a marketinges, vagy a cégvezető dolga. Erről már sokat beszéltem, így ezt nem vesézném ki. Most abban a helyzetben vagyunk, hogy a leendő vevőnk előttünk toporog és el akarja költeni a pénzét nálunk. Bejön a boltunkba, szétnéz, hisz neki még teljesen új a környezet.

Mi egyből megkérdezzük: „Segíthetek valamiben? ; Miben segíthetek”

Ez nem jó! Felejtse el, hisz szegény vásárló azt sem tudja hirtelen, hogy hol van. Mindig élje bele magát, az Ő helyzetébe. Ön, hogyan viselkedik egy új helyen? Mi a reakciója egy ilyen féle kérdésre?

Erre a kérdésre a válasza a vevőnek: „Majd szólók, köszönöm.”

Hagyja fellélegezni a kuncsaftot, persze ez mindenkinél kevesebb vagy gyorsabb időt vehet igénybe. Rá van írva mindenki arcára, hogy milyen kaliberű az egyén. Majd utána mehet a kérdés.

Helyes kérdések lehetnek: Elromlott a készüléke? ; Javíttatni szeretne? ; Milyen távirányítóra van szüksége? ; Elromlott az akkumulátora?”

Ha látja, hogy egy terméket néz, például mosógép alkatrészeket. Egyből mehet a kérdés, vénából: „Elromlott a mosógépe?”

Betörés a lélekbe, az együttérzés!

A lényeg, hogy lássunk az emberünkbe, majd közelítsük meg a problémáját. Lássunk a lelkébe és segítsünk neki és ezt érezze is. Ne, azt lássa, hogy pusztán Ő csak egy újabb áldozat, akit bevágunk egy kis pénzzel. Ismétlek: „mindig élje bele magát, az Ő helyzetébe”

Ezután mehet a szakmai tanácsadás, eladás, stb. Persze, hogy érthető legyen számára és nem kínai.

Nem az ár számít!

Higgye, el egy jó eladó többet tud keresni, egy jó szolgáltatással. Ezúton merem állítani, hogy nem az ár számít, hanem a szolgáltatás. Természetesen méreg drágán sem lehet eladni, de nem fontos a legolcsóbbnak lenni.

Ön melyik élelmiszer boltba jár szívesebben? Ahol olcsóbb a kifli 5 Forinttal, vagy ahol mosolyognak mindig az eladók?

Adja először el magát, majd utána a portékáját!
Én eladtam a lelkemet!

Üdvözlettel:
Fehér Zsolt
Sini Kft.

 

 

Szórakoztató elektronikai és háztartási gépek Originál alkatrészeinek és kiegészítőinek nagykereskedelme.
Műszaki és elektronikai alkatrészek nagykereskedése.

Központi Webáruház

 


Euras adatbázis