vasárnap, november 19, 2017
   
Betűméret

Keresés

Tisztelt Partnereink!

Hol tartunk?
Mit akarunk?
Na jó, de hogyan tovább?
Miért cseréltük le a programunkat?
Milyen előnyökre számíthatunk?
Milyen előnyöket nyújt jelenleg Ügyfeleinknek az új programunk?
Milyen programrészek működésére várunk még?
Mik okozták a hibákat?




Hol tartunk? Mit akarunk? Na jó, de hogyan tovább?

Az új programunk bevezetésekor számítottunk ugyan némi nehézségekre, de rendkívül optimisták voltunk, és nem akartuk semmi esetre sem újra kitolni az átállási határidőket.
A várt hibák döntő többsége viszont, még véletlenül sem az volt, amire számítottunk.
A hibák nagy részét, az alapbeállítások hiányosságai okozták, de elég sok hiba, ami szintén váratlanul ért bennünket, azért keletkezett, mert sok hiba volt azokban az adatokban, amit mi magunk adtunk át, az új rendszernek.
Az átálláskor szinte percenként új hiányosságok derültek ki, ezeket a szerencsénkre a Németországból nálunk tartózkodó stáb azonnal behatárolt, és javított.
Magyarázkodni, körleveleket írni nem volt időnk, mert a sok hiba miatt mindegyikünkre nagy szükség volt, az volt az érzésünk, hogy az új programunk bevezetésével egy időben megrohamoztak minket az Ügyfeleink, kapkodtunk, és rohangáltunk össze vissza.
Most már sok mindent megoldottunk, az alapvető hibákat kijavítottuk, van már egy kis rálátásunk a helyzetre, ezért megpróbálom azoknak, akiket ez érdekel, röviden megfogalmazni, hogy mi is történt? Milyen hiányosságok megoldására várunk még?
Partnereink döntő többsége, rendkívül pozitívan fogadta a kényelmetlenségeket, és ezt most nagyon szépen köszönöm Kollégáim nevében is.
Nagyon kevesen, de azért voltak olyanok is, akik nem voltak kellően megértők a történtekkel kapcsolatosan.
Ezúton kérek mindenkitől, akiknek eddig kényelmetlenségeket okoztunk, szíves elnézést.

Miért cseréltük le a programunkat?

A rendkívül magasra nőtt adattartalom, több mint 5 millió alkatrész nyilvántartása, a meg növekedett számlatartományok, stb. már nagy gondot okoztak a Fox-Pro ban megírt ügyviteli rendszerünknek.
A leállások számai megnövekedtek, és gyakori volt az adatvesztés, és a készleteink is elég gyakran összegabalyodtak.
Az internetes áruházunk bevezetése óta egyre nagyobb igény jelentkezett arra, hogy készleteinket Ügyfeleink online láthassák.
Választékunk havi szinten, olyan mennyiségekben változott, (és változik), hogy a nyomon követés és az új termékek felvitele már nagyon lelassult, és munkaigényessé vált.
Ügyfeleink jobb és pontosabb kiszolgálása, az elavult programnyelvezet által okozott hibajelenségek miatt lehetetlenné vált.
A programunk teljes felújítására, ill. átírására folyamatosan ígéreteket kaptunk, de a fejlesztések, sajnos már évek óta, még a tervezési fázisban elakadtak, és látható változások már évek óta nem történtek ez ügyben.

Milyen előnyökre számíthatunk?

Új programunk, az Aswo hosszú évek óta tartó fejlesztéseinek az eredménye. Anyacégünk, ugyanezzel a programmal dolgozik, naponta több mint 5000 különböző küldeményt adnak fel, és naponta több konténer árut vételeznek be raktárra, minden további nehézségek nélkül.
Cégünknek nem kell a továbbiakban hálózati hardverfejlesztésekre, és az ezzel kapcsolatos magas kiadásokra költenie, mert az összes meglévő gépünk az Interneten csatlakozik az Aswo által üzemeltetett központi szerverre, mely egy rendkívül nagy teljesítményű IBM ipari gép.
Az Aswo szakemberei biztosítják nekünk, a rendszer zavartalan működéséhez szükséges feltételeket, adatmentéseket, stb.
A legújabb fejlesztések automatikusan a bekerülnek a mi rendszerünkbe is és a németországi fejlesztő programspecialisták is szükség esetén rendelkezésünkre állnak.
Az új program segítségével, még jobban nyomon követhetőek az árumozgásaink, raktárkészleteink optimális beállítását a beépített rendelő modul segítségével, rendkívül hatékonyan, és gyorsan el fogjuk érni.
Az új rendszer által kínált rendkívül modern megoldásokkal, rendkívül felgyorsulnak a betárolási, kiszedési, és postázási munkafolyamataink.
Ebben az új raktározási rendszerben, egy árucikk sohasem kerül ugyanarra a helyre, a kiürült helyekre mindig egy másik árucikk kerül, ezért készleteink folyamatos leltári ellenőrzés alatt vannak, és egyúttal egy régi célunk is megvalósul, mert sorban, mindig az először beérkezett árucikkeket adja el a rendszer.
Az Aswo egyre több készülékgyártóval szerződött, és vette át az alkatrész-logisztikai feladatait, ezeknek a logisztikai feladatoknak egy nagy részét rövidesen itt Magyarországon mi is fogjuk gyakorolni. A gyártókkal történő havi rendszeres és nagy pontosságot igénylő elszámolásokra, ez az új programunk már fel van készítve.

Milyen előnyöket nyújt jelenleg Ügyfeleinknek az új programunk?

A raktárkészleteink, most már online láthatóak, egy kattintás, és a rendelt alkatrész azonnal le van foglalva. Már nem kell attól félni, hogy az eddig óránkénti frissítések miatt a keresett árucikk már nincs is meg, mivel időközben valaki más már lefoglalta.
Úgy a keresztreferencia, mint az eladási programunkban a változtatások, az új információk a bevitel után azonnal láthatóak, ezzel most már Ügyfeleink, és eladóink is egyszerre, a szakmában egyedülállóan, szinte másodpercre kész keresztreferencia adatokhoz jutnak. Úgy Partnereinknek, mint nekünk, egyre kevésbé kell tartanunk, az információ hiány miatt meghiúsult megbízásoktól.
A beérkezett szállítmányok átvételi ideje jelentősen felgyorsult, minden beérkező árut még aznap átveszünk, ezzel Ügyfeleink rendeléseinek a teljesítése akár 24 órával is gyorsabban teljesülhet, mint eddig.
Az Ügyfeleink törzsadatai, közé fel lehet vinni szállítási címeket is, így Partnereink alkalmanként, akár más és más szállítási címre is kérhetik rendeléseiket, amíg a számlán mindig ugyanaz a törzsadatokban megadott számlázási cím fog szerepelni.
Megszűnnek a tévesen elütött rendelési módok, mert új rendszerünk Partnereinket, automatikusan az alapadatokban megadott fizetési módok, és szállítási módok szerint szolgálja ki. Ezeket a beállításokat eddig, az eladóinknak alkalmanként, és kézzel kellett rögzíteniük.
Jelenleg a postázandó rendelések raktári kiszedését, du.13, 30-tól kezdjük el, és az eddigi időpontig beérkezett rendeléseket az új rendszerünk össze tudja vonni. Nincs semmi baj, ha Önnek 13, 30 ig. még valami eszébe jut, amit nem rendelt meg, mert az eddig az időpontig beérkezett rendelések, egy csomagban, és egy postaköltséggel fognak Önnek elmenni. Figyelem! A 13, 30 tol 18, 00 ig. beérkezett rendeléseket viszont, már nem tudja összevonni a rendszerünk, itt minden egyes rendelés külön-külön postázódik, egyelőre még a XPS Futár-os rendelések is.
Új rendszerünkben be tudunk rendezni minden egyes Ügyfelünknek saját kérésére, egy postafiókot. Ez azt jelenti, hogy rendeléseit hetente, egy megadott munkanap, megadott időpontjáig gyűjtjük és foglaljuk, és csak a megadott időpont lejárta után készítjük össze, és adjuk fel rendeléseit a törzsadatokban megadott paraméterek szerint. Így azok az Ügyfeleink, akik ezt a szolgáltatásunkat igénybe veszik, jelentős szállítási költségeket takaríthatnak meg minden héten!
Ingyenes után szállítások! Jelenleg a lemaradt tételek után szállításait, a tételek beérkezése és névre tétele után minden hét csütörtök du. 13, 30 ig. gyűjti a rendszerünk. Amennyiben eddig az időpontig nem érkezik rendelés ezektől a lemaradt tételeiket váró Ügyfeleinktől, akkor ezeket a megérkezett tételeket csütörtökönként, díjmentesen elküldjük a rendelésben megadott paraméterek szerint. Amennyiben, a fent említett tételeire váró Ügyfeleink bármelyikétől, csütörtök du. 13, 30 előtt, rendelés érkezik be hozzánk, akkor a rendszerünk természetesen nem vár csütörtök du. 13, 30 ig., hanem mindig ennek az utolsó rendelésnek megfelelően, ezeket a megérkezett tételeket is hozzáadja ezekhez az aktuális rendelésekhez.

Milyen programrészek működésére várunk még?

- A jól bevált SMS, és E-mail küldő rendszerünket szeretnénk beépítetni ebbe a rendszerbe is, mert ennek megszűnése miatt nagyon sok kritikát kaptunk. Ez a szolgáltatás nekünk is nagy kényelmet, valamint plusz forgalmat is jelentett, természetesen már csak ezért is igyekszünk minél hamarabb újból működtetni.
- A mintaboltban, a bemutatott árucikkek eladásának lehetővé tételére és a mintabolti eladások felgyorsítására várunk még.


Mik okozták a hibákat, csak egy kis csokor azoknak, akiket ez tényleg igazán érdekel:

- Az új programhoz új raktári helyeket kellett megadnunk. E szerint az új felfogás szerint, a raktári helyek mindegyikét egy vonalkód és egy számsor jelzi. A számsor jelentése, Város/Utca/ Házszám/Emelet/Ajtó. Minden raktári helyhez meg kellett adnunk még egy számot, ami a hely méreteit jelenti, és még egy jósági tényezőt, szintén egy számot, ami azt fejezi ki, hogy a raktárhely jó, vagy kevésbé jó helyen van, megközelítési ill. kiszedési szempontból. Sajnos nem sikerült raktárkészletünket hibamentesen átadni az új rendszernek, ezért a készleteink egy része az új programban nem volt látható.
- Az Aswo Ügyfelek Németországban, kizárólag olyan törzsvásárlók, akik csak bizonyos feltételek megléte esetén kaphatnak árut, személyes kiszolgálás nincs, és alapvetően vagy utánvéttel fizetnek, vagy havi egy alkalommal, banki beszedési megbízással levonják tőlük a számlaösszegeket. Nálunk meg kellett oldani, hogy akár az utcáról belépő Vásárló is Áfás számlát kaphasson a lehető leggyorsabban.
- Az Aswo rendszere egy kimondott nagykereskedelmi rendszer. Nagyon sok mindent, személyre szabottan be lehet állítani. Ezeket a beállításokat, az induláskor egységesen, egy alapmódra lettek beállítva, illetve a mi általunk megadott paraméterek szerint lettek beállítva. Az általunk átadott adatok között sok hiba volt, amiről mi sem tudtunk, és ez sok galibát okozott.
- Az indulásnál, pl. úgy volt beállítva a program, hogy minden megrendelést teljesen külön kezelt. Az Ügyfeleknél a megérkezett után szállításokat nem vonta össze az aktuális rendeléssel, és külön-külön minden egyes után szállítást az áru beérkezése után azonnal, külön számlákon, szállítási költség nélkül ugyan de elküldött, még Budapestre is!
- Az első napokban, a Budapesti vásárlók, akik Interneten rendeltek, kérhették az árut kiszállításra, és átutalásra is, és a rendszer kiszolgálta Őket.
- Hasonló eset, az Ügyfelünk utánvétre volt beállítva, de amikor az Interneten rendelt, kijelölhette magának a fizetési feltételeket átutalásra. A rendszerünk a lemaradt tételeket, úgy postázta, hogy a postai nyomtatvány átutalásra nyomódott ki, tehát a postás nem kérte el az összeget, de a csomagban lévő számla készpénzes volt.
- Ha a raktárban egy bizonyos tételt nem talál meg a kollégánk, vagy netán kevesebb van a helyén, akkor nem engedi a rendszer a számlázás előtt a tételsort módosítani, és leszámlázni sem lehet, csak akkor, ha a rendelést módosítjuk, és újra nyomtatjuk, ez időigényes, a mintaboltban, amikor ilyen eset előfordul, sajnos várni kell.
- Volt még egy pár dolog de azt hiszem ennyi elég lesz.
- Az új programhoz új raktári helyeket kellett megadnunk. E szerint az új felfogás szerint, a raktári helyek mindegyikét egy vonalkód és egy számsor jelzi. A számsor jelentése, Város/Utca/ Házszám/Emelet/Ajtó. Minden raktári helyhez meg kellett adnunk még egy számot, ami a hely méreteit jelenti, és még egy jósági tényezőt, szintén egy számot, ami azt fejezi ki, hogy a raktárhely jó, vagy kevésbé jó helyen van, megközelítési ill. kiszedési szempontból.


Sittner Ede
2006.05.16

Szórakoztató elektronikai és háztartási gépek Originál alkatrészeinek és kiegészítőinek nagykereskedelme.
Műszaki és elektronikai alkatrészek nagykereskedése.

Központi Webáruház

 


Euras adatbázis